reklama

Moje štyri veci

Pred časom ma vyzval kamarát a spolubloger Jano „Pilsner“ Lörinc, aby som napísal svoje štyri veci. Svoj záväzok plním a štyri veci poslušne píšem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Štyri zamestnania:

  • Asistent najnižšieho stupňa – okolo roku 2000 som pracoval ako civilkár v Nadácii otvorenej spoločnosti. Dlho som na to spomínal ako na „nevermore“ (nikdy více), ale ešte dodnes deň si viem rady s kopírkou a korešpondenciou, viem reprezentatívne prijímať telefonáty a v mechanickej práci s papierom som rýchly ako víchor.

  • Prekladateľ – prvú zákazku som dostal v pätnástich, ostatnú včera. Zatiaľ jediný spôsob obživy, ktorý mi ani po čase nezačal vrcholne liezť na nervy. Nemám šéfa, ani pevný pracovný čas, som slobodný človek.

  • Umývač riadu – na túto robotu som bol v Amerike veľmi hrdý, pretože aj moje okolie si dobrý výkon vedelo vážiť. Chválil ma šéf, aj čašníčky. Navyše som nevychádzal z údivu, že nie som na manuálnu robotu také drevo, ako som si myslel, že som.

  • Grafik – zalamovač na festivale Scénická žatva v redakcii zloženej z úžasných a krásnych ľudí. Toľko koncentrovanej srandy som si pri robote neužil asi nikdy a s láskou na to spomínam.

Štyri obľúbené filmy:

  • Vesničko má středisková – film s nádhernou poetikou a úžasným posolstvom, s dokonale vykreslenými postavami i postavičkami a s neprekonateľným ľudským humorom.

  • Slnečný štát – najnovší film Martina Šulíka, môjho obľúbeného režiséra, v ktorom úplne mení formálne (i obsahové) prostriedky svojej doterajšej tvorby a točí surový príbeh mestských ľudí. Jedna z mála uveriteľných, neumelohmotných a komplexných výpovedí o našej dobe.

  • Sin City – výborný film natočený podľa fenomenálneho komiksu Franka Millera. Predstavuje neošúchané typy postáv v temnom prostredí noirových detektívok.

  • Ostře sledované vlaky – človečina, ktorá sála z každého políčka filmu s tragickým koncom, ktorý nie je smutný. Katarzia jak hovado.

Štyri miesta, kde som žil:

  • Bratislava – moje rodisko a stála položka v kolónke trvalého bydliska. Snažím sa, aby to na mne nebolo poznať, priatelia tvrdia, že s úspechom.

  • Nitra – tu študujem a vlastne aj väčšinu času žijem. Spočiatku mi menšie mesto vyhovovalo, teraz už som si zvykol a až tak to nevnímam. Cez prázdniny je to tu však pre mňa mŕtve a na nevydržanie.

  • Myjava – v tomto meste mám polovicu rodiny z maminej strany a v detstve som tam strávil nemálo času – a rád. Kdesi počas života sa mi však citové puto pretrhlo a teraz tam chodím iba keď naozaj musím.

  • Outer Banks, NC – na tri pekné mesiace sa mi domovom stala dovolenková oblasť na východnom pobreží USA. Ani sa mi veriť nechce, že som tam kedy bol, tak je to tam iné.

Ale to som sa dáko rozkecal, tak to ostatné vezmem len taký fukot.

Štyri obľúbené TV programy:

  • Televízne noviny

  • Dempsey & Makepeaceová

  • Slovensko hľadá SuperStar

  • akákoľvek Diettlovka

Štyri miesta, kde som bol na dovolenke:

  • Stará Myjava

  • Vrchdobroč (Detva, Hriňová)

  • Jelenov (Šumava)

  • Toronto (Kanada)

Štyri obľúbené jedlá:

  • bravčové

  • hoväzdie

  • slepačie

  • ostatné mäso

Štyri weby, kam chodím denne:

Štyri miesta, kde by som bol radšej než som teraz (prípadne s kým):

  • s tatinom na hríboch na Záhorí

  • v škôlke, mal by som zase štyri roky a o tomto mrzkom svete by som nič nevedel

  • s Pippi Dlhou Pančuchou vo Vile Vilôčke

  • s kapitánom Jean-Luc Picardom na palube vesmírnej lode Enterprise

Štyria ľudia, ktorým odovzdávam štafetu:

Podlžnosť splnená; dúfam, že ste pri čítaní nepospali :-)

Samo Trnka

Samo Trnka

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rádytel zemegule osobne. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéUbližujeme slovenčineBásničky

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu